Keresőoptimalizálással a sikeres karrierért
A keresőoptimalizálás manapság egy olyan marketing feladat, ami nem korlátozható csupán egyetlen helyre, hiszen legyen szó bármilyen településről, ha valaki keres valamit az interneten, akkor a legnépszerűbb keresőmotorok valamelyikét hívja segítségül.
A karrierhez fontos lépés a látogatott weboldal
A legfontosabb egy kezdő vállalkozás felfuttatásában a hírnév. Valamilyen úton-módon el kell jutnia a célközönséghez. Ez lehet egy jól irányzott Adwords kampány, vagy akár egy Facebook hirdetés, de az egyik leggyakoribb megoldás a keresőoptimalizálás. Az optimalizálást lehet országosan és lokálisan is végezni.
Az országos optimalizálás során minden konkurenciával meg kell küzdeni, és aki ebbe vág bele, elég hosszú és nehéz feladat elé néz. Az első oldal nem lehetetlen, de sokat kell érte tenni a weboldalon és a weboldalon kívüli médiumokban is. Ha olyan kulcsszót választ a tulajdonos, amire hatalmas a verseny az országban, akkor évekbe is beletelhet, mire jó eredményeket lehet felmutatni. Sajnos kevesen tudják véghezvinni ezt, hiszen az ilyen verseny nem olcsó, és sokan már az elején feladják a küzdelmet, pedig nem lenne szabad. A keresőoptimalizálás nem hoz eredményt rövid időn belül, és elveszítik a hitet ezzel kapcsolatban, más hirdetési felületek és megoldások után néznek, amik lehet, hogy hatékonyabbnak látszanak. De a látszat csal.
A másik megoldás a lokális optimalizálás, ami sokkal hatékonyabb és olcsóbb is lehet. Például a keresőoptimalizálás Győr területén nem jelent akkora kihívást, hiszen csak a helyi vállalkozókkal kell felvenni a versenyt, és kevesebb befektetésből lehet jó eredményeket elérni. Ha a helyi piac már kevésnek bizonyul, akkor érdemes az országosra lépni. Érdemes követni ezt a megoldást, hiszen a sikeres karriert valahogy meg kell alapozni. A helyi sikerek gyorsan meghozhatják a várt eredményeket, és a növekvő ügyfélkör már magától hozza a többit.